Програма розвитку
опубліковано 18 листопада 2020 року о 13:22

П Р О Г Р А М А

соціально-економічного та культурного розвитку

Петриківської селищної ради

 на 2021 рік

 

смт Петриківка

2020 рік


ВСТУП

 Петриківська селищна територіальна громада утворена відповідно до розпорядження КМУ від 20.05.2020року №601-Р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Дніпропетровської області».

Територіальна громада включає в себе 19 населених пунктів, а саме: селище Петриківка, селище Курилівка, село Мала Петриківка, село Сотницьке, село Кулішеве, село Хутірське, село Єлизаветівка, село Іванівка, село Гречане, село Клешнівка, село Куліші, село Радісне, село Лобойківка, село Чаплинка, село Улянівка, село Шульгівка, село Плавещина, село Сорочине, село Судівка.

План соціально-економічного  розвитку Петриківської  територіальної громади на  2021 рік (далі – План) та його основні показники економічного та соціального розвитку  на 2021 рік розроблено фінансово-економічним відділом на виконання доручення голови облдержадміністрації від 10.09.2020 року № 08-44/0/35-20 “Про підготовку проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку області на  2021 рік”.

Законодавчою основою для розроблення Плану є Закон України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України", лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 10.03.2016 №7/31-2414 "Щодо рекомендацій до розроблення плану соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади".

Програму розроблено з урахуванням завдань і положень Стратегії сталого розвитку Петриківської об’єднаної територіальної громади на 2019 -2027 роки, затвердженої рішенням Петриківської селищної ради від 02 серпня 2019 року №974-24/УІІ.

План визначає мету та пріоритетні напрями дій на 2021 рік щодо забезпечення стабільного зростання в реальному секторі економіки й на цій основі – поліпшення якості життя населення, повноцінне функціонування  територіальної громади.

База плану – аналіз основних показників економічного і соціального розвитку  територіальної громади за 2020 рік та прогнозні показники у  2021 році.

Прогнозні розрахунки та заходи Плану розроблені на основі аналізу поточної соціально-економічної ситуації у господарському комплексі громади. Проведення аналізу дозволило створити комплексну систему цілей, завдань, основних заходів соціального та економічного розвитку селищної ради на 2021 рік, які базуються на розумінні поточної  соціально-економічної ситуації, що склалася на території громади, з урахуванням проблем та першочергових потреб населення, фінансових та організаційних ресурсів  територіальної громади, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів.

Фінансування передбачених Планом заходів буде здійснюватися за рахунок коштів підприємств, місцевого бюджету, інвесторів, а також коштів державного бюджету, що спрямовуються на реалізацію державних цільових програм, та інших джерел не заборонених чинним законодавством.


Аналітична частина

 

2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій

 

Територія Петриківської  громади розташована в  Дніпровському районі, адміністративно-територіальним центром селищної ради  є селище Петриківка, що розташоване на лівому березі річки Дніпро за 64 км на північ від обласного центру міста Дніпро. Найближча залізнична станція Балівка Придніпровської залізниці знаходиться на відділі 23 км від селища Петриківка. Крізь селище проходить автомагістраль Дніпропетровськ-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка. Селище розташоване в степовій зоні на берегах річки Чаплинки, яка через 6 км впадає в річку Оріль, вище за течією примикає село Мала Петриківка. Річка в цьому місті звиваста, утворює лимани, стариці і заболочені озера.

    Між селищем Петриківка і селом Сотницьким протікає штучне русло річки Оріль (притоки Дніпра). За характером рельєфу місцевість –хвиляста рівнина.




Територія громади розміщена в межах Східно-Європейської платформи. Населені пункти лежать на Придніпровській низовині, що відповідає великій геологічній структурі – Дніпровсько-Донецькій западині. Рельєф поверхні - хвиляста рівнина зі зниженням на північ і підвищенням на південь.

Громада межує із територіями Могилівської, Китайгородської, Слобожанської, Обухівської  територіальних громад Дніпровського району  та межує з  Кам’янським районом Дніпропетровської області.

Площа громади дорівнює 852,3 кв. кілометрів.

Земельні ресурси:

земельний фонд – 85,23 тис.га;

в  т.ч. сільськогосподарські угіддя   - 54,694 тис.га;

           лісові угіддя – 14,804 тис.га;

           ставки та водойми – 0,806 тис.га.

       Основні історичні та історико – архітектурні пам’ятки:

- пам’ятник Петру Калнишевському;

- пам’ятник «Загиблому солдату» (Група могил радянських воїнів та партизан);

- пам’ятник  «Загиблому воїну» (Військовий цвинтар);

- пам’ятні знаки Голодомору;

- меморіали та пом’ятники загиблим виїнам ВВВ та грипа могил;

- пам’ятний знак «Воїнам-автомобілістам»;

- меморіал Скорботної Матері  (пам’ятник воїнам-землякам).

     На сьогодні у Петриківці збереглася Церква Різдва Богородиці, побудовою якої опікувався сам Петро Калнишевсткий ще в 1772 році.

Петриківка пишається своїм Центром народного мистецтва «Петриківка» - українське декоративно-орнаментальне народне малярство ХУІІІ-ХХІстоліття. У  2012 році Міністерство культури України визначило петриківський розпис об’єктом нематеріальної культурної спадщини України.  У 2013 році розпис було внесено до Репрезентативного списку нематеріальної культурної спадщини  людства ЮНЕСКО. На базі Центру народного мистецтва «Петриківка» створено музей етнографії, побуту та народно-прикладного мистецтва. За декілька кілометрів від Петриківки діє етнографічний комплекс «Миколин Хутір». Існує музей Федора Панка.


2.2.Демографічна ситуація, ринок праці

 

Демографічна ситуація Петриківської територіальної  громади у 2020 році характеризується зменшенням чисельності населення, яке відбувається виключно за рахунок природного скорочення. Станом на 01.10.2020 року  народилося 150 осіб, померло – 283 осіб.

Станом на 01.12.2020року кількість дітей дошкільного віку по Петриківській  територіальній громаді складає 1446 дітей, 509 з них відвідує дитячі садки, 99 – дошкільні навчальні заклади  НВК. Всього дітей шкільного віку - 2524 учнів.

Збільшення чисельності населення може мати позитивні наслідки для територіального розвитку, серед яких збільшення чисельності осіб працездатного віку; підвищення рівня трудової активності населення.

У Петриківській територіальній  громаді чисельність економічно активного населення у віці 18 – 60 років  становить 14,0 тисяч осіб. На 01.12.2020 року в центрі зайнятості зареєстровано  безробітніх 223 особи.

Національності - українці, росіяни, молдовани, цигани.

 

2.3. Стан розвитку інфраструктури

 

Централізоване теплопостачання споживачів забезпечується КП «Петриківкатеплоенерго», в експлуатації якого знаходяться котельні, що працюють на природному газі. Підприємством обслуговуються бюджетні установи (школи, ДНЗ, лікарня, амбулаторія), що призводить до значних видатків з бюджету. Багатоквартирні житлові будинки перейшли на індивідуальне опалення.

Основною проблемою системи теплопостачання є майже 100% залежність від природного газу. Зростання цін на газ відбувається щороку, що призводить до збільшення тарифів на теплову енергію пропорційно до ціни на природний газ. Питоме споживання теплової енергії старіючими будинками постійно збільшується.

Централізоване водопостачання в смт Петриківка здійснює РКП «Комунальник». Питна вода – індивідуальні криниці та свердловини. 

Електропостачання будинків та споруд на території селища здійснює ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги». Технічний стан електромереж  незадовільний, їх цілісність пошкоджена. Внаслідок збільшення споживання населенням електроенергії для побутових потреб, існує гостра потреба в реконструкції, як самих мереж так і в модернізації обладнання трансформаторних підстанцій. Не краща ситуація з внутрішньобудинковим електрогосподарством.

Без капітального ремонту внутрішньобудинкових мереж та електрощитових, багатоквартирні житлові будинки експлуатуються з моменту їх будівництва. У вкрай незадовільному стані знаходиться обладнання електрощитових, питання економного використання електроенергії для освітлення місць загального користування залишається поза увагою споживачів та балансоутримувачів будинків.

На території Петриківської селищної ради протяжність доріг становить 715,9 км в розрізі: місцевого – 500,43 км, районного   125,2 км, державного -  90,2 км значення. Стан доріг задовільний.

Розширення території селищної ради та збільшення пасажиропотоку призвело до різкого збільшення транспортного навантаження на вулиці та дороги. Розвиток автомобільних перевезень, підвищення вантажопідйомності автомобілів при одночасному поліпшенні їх динамічних якостей, насиченість транспортних потоків потребують підвищення темпів розвитку вулично-дорожньої мережі і особливо поліпшення технічного рівня та експлуатаційного стану місцевих вулиць і доріг: організації місць паркування автомобільного транспорту, створення безпечних умов для руху пасажирів і транспортних засобів, своєчасного виконання капітальних та поточних ремонтів доріг, влаштування тротуарів та велосипедних доріжок.

Мережа зовнішнього освітлення громади близько  91,4 км та  2187  світлоточок. Не до кінця вирішено питання модернізації обладнання існуючої мережі зовнішнього освітлення, перехід до сучасних енергоощадних технологій. Також, у зв'язку з приєднанням сіл потребує вирішення питання розширення мережі освітлення місць загального користування.

Видалення дерев, що досягли вікової межі, аварійних та фаутних дерев, а також відновлення зелених насаджень  не носить системного характеру. Існує потреба у влаштуванні парків, скверів, розширенні зелених зон та місць для відпочинку громадян.

Окремої уваги потребує стан кладовищ.

        Основні проблемні  питання:

-значна зношеність дорожнього покриття вулиць Петриківської громади;

-необхідність в капітальному ремонті мереж водопостачання та водовідведення у населених пунктах Петриківської громади;

-недостатній розвиток системи інфраструктури;

-недостатній рівень освітлення вулиць населених пунктів громади.


2.4. Соціально-культурна  інфраструктура

 

Загальна кількість об’єктів соціально-культурного призначення – 47 од.

Система освіти громади являє собою сучасну сталу мережу освітніх закладів, що задовольняють освітні потреби населення.

На сьогодні у Петриківській селищній  територіальній громаді функціонує 6 закладів дошкільної освіти, 3 навчально виховних комплекси, 3 опорних заклади освіти з трьома філіями, 2 заклади загальної середньої освіти та 1 дитяча спортивна школа.

 

Кількість закладів освіти

Населений пункт

 

Кіль-кість закла-дів освіти

Назва закладу

Розрахун-кова кількість місць

Кількість дітей

Кількість вчителів (виховате-лів)

1

Смт Петриківка

7

Петриківський опорний заклад освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради

750

641

50

Петриківська філія Петриківського опорного закладу освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради

200

170

14

Малопетриківська філія Петриківського опорного закладу освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради

250

126

18

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №1 «Сонечко» Петриківської селищної ради

150

209

24

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 «Ромашка» Петриківської селищної ради

110

93

13

Комунальний позашкільний навчальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа» Петриківської селищної ради

450

378

7




Комунальний позашкільний навчальний заклад «Петриківський Будинок дитячої творчості»


608

12


Смт Курилівка

2

Курилівський ЗО І-ІІІ ступенів

492

206

21

КЗО Курилівський дошкільний навчальний заклад

90

45

5


Село Іванівка

2

Іванівський ЗО І-ІІІ ступенів

640

260

27

КЗО Іванівський дошкільний навчальний заклад

55

55

7

2

Село Хутірське

1

Хутірський НВК

360

215

20


Село Єлизаветівка

2

Єлизаветівський ЗЗСО

215

222

20

КЗО Єлизаветівский дошкільний навчальний заклад

240

57

8

3

Село Мала Петриківка

1

Малопетриківська філія Петриківського озо І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради

250

156

14


Село Лобойківка

2

Лобойківський ЗЗСО

312

237

22

КЗО Лобойківський дошкільний навчальний заклад

70

50

9


Село Чаплинка

1

Чаплинський НВК

489

296

33


Село Шульгівка

1

Шульгівський НВК

256

137

19


Село Гречане

1

Гречанівська філія Іванівського ЗО І-ІІІ ступенів

124

0

1


Належне кадрове забезпечення галузі сприяє ефективному функціонуванню освіти.

Проблемно вирізняється мала забезпеченість педагогічних кадрів - практичних психологів та вчителів-дефектологів.

За якісним фаховим складом педагогічні кадри територіальної громади станом на 01.12.2020 року мають вищу кваліфікаційну категорію – 55,2%.

Показники вікового складу педагогічних кадрів територіальної громади станом на 01.12.2020 року становлять:

  • молоді спеціалісти – 8,3%;
  • вчителі-пенсіонери – 14,9%.

Потреба в розширенні мережі  загальноосвітніх навчальних закладів в громаді відсутня та потребує вивчення питання щодо доцільності її збереження у зв’язку з обмеженим фінансовим ресурсом  Петриківської селищної ради.

У  2018 році створено Інклюзивно-ресурсний центр для забезпечення дітей з особливими освітніми потребами освітніми послугами.

Мережа дошкільних установ збережена  та становить:

Петриківський ДНЗ №1 «Сонечко»,  Петриківський ДНЗ №2 «Ромашка», Єлизаветівський ДЗО, Лобойківський ДЗО, Іванівський ДЗО, Курилівський ДЗО.

        Надання позашкільної освіти здійснюється в Петриківському будинку дитячої творчості, Петриківській дитячій музичній школі та Петриківській дитячій художній школі ім. Т.Я. Пати.

Основні проблемні  питання:

-недостатній рівень фінансування галузі;

-відсутність оптимізованої мережі навчальних закладів та необхідність покращення їх матеріально-технічної бази;

-проведення реконструкції, капітальних та поточних ремонтів закладів освіти та покращення їх матеріально-технічної бази;

-перехід на альтернативний вид палива  для опалення приміщень закладів освіти.

Мережа закладів галузі культури

У Петриківській селищній  територіальній громаді майже всі села забезпечені закладами культури.

Мережа закладів культури:

  • КЗК «Петриківський БК».
  • КЗК «Хутірський СБК».
  • КЗК «Петриківська ЦБС».
  • КЗК «Чаплинський СБК».
  • КЗК «Лобойківський СБК».
  • КЗК «Єлизаветівський СБК».
  • КЗК «Іванівський СБД».
  • КЗК «Шульгівський СБД».
  • КЗК «Сорочинський СБД».
  • КЗК «Гречанівський СБД».
  • КЗК «Радселянський СБД».
  • КЗК «Улянівський СБД».
  • КЗК «Курилівський СБД».
  • КЗК «Петриківська селищна бібліотека».
  • КЗК «Червонопартизанська сільська бібліотека».
  • КЗК «Хутірська сільська бібліотека».
  • КЗК «Лобойківська сільська бібліотека».
  • КЗК «Єлизаветівська сільська бібліотека».
  • КЗК «Іванівська сільська бібліотека».
  • КЗК «Шульгівська сільська бібліотека».
  • КЗК «Сорочинська  сільська бібліотека».
  • КЗК «Гречанівська сільська бібліотека».
  • КЗК «Чаплинська сільська бібліотека».
  • КЗК «Улянівська сільська бібліотека».
  • КЗК «Курилівська селищна бібліотека».
  • КЗСМО «Петриківська дитяча художня школа ім.Т.Я. Пати».
  • КЗСМО «Петриківська дитяча музична школа».
  • КЗК «Петриківський музей етнографії, побуту та народно-прикладного мистецтва».

Але майже всі приміщення закладів культури потребують вирішення питання теплопостачання, а саме модернізації систем опалення, їх газифікацію, а також енергозбереження.

     По бібліотекам  Петриківської  територіальної громади кількість читачів становить  9275 людини, здійснено  188 612 книговидач, по будинкам культури кількість відвідувачів становить 3000 особи,  проведено 25 культурно-освітніх та розважальних заходів.

Основні проблемні  питання:

-проведення капітальних та поточних ремонтів закладів культури, покращення їх матеріально-технічної бази;

-перехід на альтернативний вид палива  для опалення приміщень закладів культури.

            Система медичних закладів територіальної громади представлена  КНП «Петриківська центральна лікарня» та КНП «Петриківський центр первинної медико-санітарної допомоги».

Ремонти закладів носили поточний характер. Обладнання та апаратура застаріли, або потребує ремонту.

Основні проблемні  питання:

-недостатній  рівень забезпечення медичним обладнанням та медичною апаратурою, що ускладнює повноцінне діагностування та лікування населення, яке мешкає в сільській місцевості;

-приміщення потребують капітального та поточного ремонтів;

-відсутність відомчого (бюджетного) житла для спеціалістів.

Вищезазнечене не дає можливості забезпечити повноцінне функціонування закладів охорони здоров’я.

Приміщення потребують капітального та поточного ремонтів.

 Соціальний захист      

         Функціонує два заклади соціального захисту: комунальний заклад Малий груповий будинок «Фортеця добра» Петриківської селищної ради та комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Петриківської селищної ради. Станом на 01.12.2020 року кількість підопічних центру становить 322 осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги (в тому числі 83 громадян отримують соціальні послуги на платних умовах). Функціонує   відділення по догляду   для постійного або тимчасового проживання, де обслуговується 20 осіб (в тому числі 1 громадян отримує соціальні послуги на платних умовах).

          Здійснюється фінансова підтримка громадської організації ветеранів на проведення організаційних заходів відповідно до статутної діяльності.

           В 2021 році планується впровадження нових соціальних послуг та інноваційних моделей соціальної роботи.

Мережа фізичної культури і спорту представлена Дитячо-юнацькою спортивною школою.

Основні проблемні  питання:

-відсутність облаштованих майданчиків для занять різними видами спорту;

-відсутність сучасного спортивного обладнання та спортінвентарю;

-відсутність достатньої кількості спортивних споруд, які б відповідали сучасним вимогам за місцем проживання мешканців.


2.5.Економіка та підприємництво

 

Структура економіки громади зберігає ознаки народної, оскільки направлена на забезпечення населення продовольством і отримання сировини для цілого ряду галузей промисловості на зовнішніх та внутрішніх ринках.

Промисловість

          З метою забезпечення сталого економічного зростання, поліпшення фінансового стану підприємств, подальшого нарощування експортного потенціалу передбачається збільшити обсяги реалізації промислової продукції. Збільшення обсягів реалізації планується за рахунок підприємств харчової промисловості та з виробництва і відпуску тепла.   

Туристична сфера

З метою  формування позитивного туристичного  іміджу Петриківщини передбачається:

          -сприяння у відродженні і розвитку на території громади петриківського розпису та інших видів народного мистецтва, художніх промислів (вишивання, витинанки, різьблення по дереву, килимарства, ткацтва, лозоплетіння, ковальства, народної картини);         

          -опрацювання нових туристичних маршрутів на території громади;

          -організації виставок, обрядових та народних свят, інших масових заходів;

          -забезпечення участі ЦНМ «Петриківка» та майстрів народних художніх промислів  у вітчизняних і закордонних виставкових заходах;

          -розширення мережі спеціалізованих об’єктів туристичної інфраструктури ( сільські «зелені» садиби, підприємства та організації);         

          -участь у презентаціях на спеціалізованих туристичних регіональних  виставках;

          -участь у щорічному етнофестивалі – ярмарку  «Петриківський  дивоцвіт», фестивалях сільського та «зеленого» туризму  з розвитку  народних ремесел і мистецтв Дніпропетровщини, проведення народних свят;     

          -залучення приватного сектору до рекреаційно – туристичного підприємництва та підсобної діяльності у сфері туризму шляхом проведення фестивалів, семінарів – практикумів з питань розвитку сільського «зеленого» туризму.

           Це дасть можливість збільшити загальну кількість туристів та екскурсантів, обслуговуваних суб’єктами  туристичної діяльності селищної ради,  в тому числі іноземних туристів - на 5 %.   

Торгівельна діяльність у громаді достатньо поширена, проте не є реальним важелем у вирішені питання щодо значного збільшення надходжень до місцевих бюджетів.

Кількість торговельно-побутових об’єктів не має значних відхилень від середньої за п’ять років. Тобто, для забезпечення населення громади  споживчими  товарами така кількість торговельних об’єктів є оптимальною.

 Працівники торговельної мережі громади зацікавлені як у збільшенні асортименту продукції, на яку існує попит, так і у його  розширенні, та представленні нових товарів.

Нестабільність економічної ситуації в Україні в цілому, призвела до погіршення купівельної спроможності населення громади зокрема.

У 2021 році передбачається здійснити заходи, спрямовані на розширення торговельної мережі та мережі ресторанного господарства селищної ради,  підвищення рівня захисту законних прав та інтересів громадян щодо придбання та споживання якісних і безпечних товарів, робіт, послуг.

Основними завданнями у сфері  роздрібної  торгівлі, ресторанного господарства є:

- поліпшення  якості торговельного обслуговування населення, вивчення світового та вітчизняного досвіду у цій сфері та його впровадження;

-  забезпечення подальшого розвитку та вдосконалення інфраструктури торгівлі, відкриття сучасних об’єктів;

-  підвищення рівня торговельного обслуговування населення;


 


 - організація проведення продовольчих ярмарків за участю товаровиробників;


-  участь місцевих сільськогосподарських товаровиробників у ярмарках на території громади та обласного центру;

-  сприяння забезпеченню захисту прав споживачів;

- сприяння зростанню частки продукції, яка виробляється місцевими товаровиробниками на регіональному ринку, та підвищення її конкурентоспроможності.




2.6.Сільське господарство

Галузь сільського господарства, як базова, є "локомотивом" у забезпеченні економічної безпеки громади.

Галузь рослинництва в цілому  сконцентрована на зернових та зернобобових культурах, де 21,0 % - озимої пшениці, 18,3 % - ярого ячменю, 51,6 % - кукурудзи на зерно.   

Рослинницька сфера зорієнтована переважно на вирощування зернових та технічних культур. Вони є лідерами за обсягами та дохідністю виробництва, відповідають ефективній інфраструктурі ринку, та сприяють  формуванню відповідного попиту.

Тваринництво громади направлено на виробництво м’яса. Поголів'я ВРХ на 01.11.2020 року  склало 3150 гол., свиней – 11 016 гол.,  птиці –  4 541 600 гол. (ПрАТ «Оріль-Лідер – 4 525 350 голів).

Фермерським господарством «Здравлик» було введено в дію комплекс по вирощуванню ремонтно-маточного стада середземноморського равлика, для подальшого забору ікри та реалізації равликів за кордон. Фермерське господарство станом на 01.11.2020 року утримує 6,2 тонн равликів.

У ТОВ «Екоптах» функціонує комплекс по розведенню перепілок для  отримання яйця. Поголів’я перепілок складає 16 000 голів, реалізація складає 1821тис. яєць.

ТОВ «ВБК «Агропромінвест», займається розведенням пушних звірів, зокрема норки,  поголів’я складає  346 642 голів, реалізації не було. 

Виробництво молока по громаді склало 6390 тонн.                                                                                                                                                                                                                                                      

Основним завданням аграрної політики у Петриківській громаді є перетворення агропромислового комплексу на високоефективний, конкурентоспроможний на внутрішньому та зовнішньому ринках сектор економіки, створення оптимальних умов для сприятливого життєвого середовища у сільській місцевості.

Для створення умов щодо розвитку сільського господарства на території громади передбачається:

-удосконалення організації сільськогосподарського виробництва шляхом розробки та оптимізації структури посівних площ з метою підвищення родючості ґрунтів, збільшення урожайності сільськогосподарських культур, валового виробництва продукції рослинництва;

-застосування енергозберігаючих та маловитратних технологій вирощування сільськогосподарських культур;

-реалізація заходів щодо підвищення родючості ґрунтів;

-дотримання науково обґрунтованих сівозмін;

-розвиток нової системи вирощування  продукції овочівництва;

-подальший розвиток садівництва та ягідництва;

-подальший розвиток високоінтенсивних і швидкоокупних технологій, зокрема в таких галузях як птахівництво та свинарство;

-здійснення заходів зі збереження і відтворення родючості грунтів, ефективного використання земель сільськогосподарського призначення шляхом відновлення споруд зрошувальних систем, їх будівництва та гіпсування грунтів, що дасть можливість  збільшити площу зрошувальних земель та підвищити урожайність сільськогосподарських культур і, як кінцевий результат, збільшення виробництва валової продукції сільського господарства; 

-проведення хімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення, складання агрохімічних паспортів полів, земельних ділянок та розроблення на їх основі науково обґрунтованих  рекомендацій з ефективного та безпечного застосування агрохімічних засобів.

По господарствах громади усіх форм власності відбувається ефективне оновлення та заміна морально застарілих марок тракторів, комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки.

Протягом 2021 року перевага надаватиметься придбанню економічно – вигідніших моделей ґрунтообробної та зернозбиральної техніки, використанню широкозахватних агрегатів і агрегатів, які за один прохід виконують декілька операцій та значно скорочують витрату паливно-мастильних матеріалів на один гектар сільськогосподарських угідь.

 

2.7. Стан навколишнього природного середовища

 

У порівнянні з іншими районами Дніпропетровської області стан навколишнього природного середовища Петриківської громади можна охарактеризувати, як задовільний, оскільки на його території відсутні підприємства важкої промисловості.

Забруднення ґрунту у межах норми відбувається при використанні засобів хімізації в аграрному секторі громади.  

Крім того, має місце недотримання принципів сівозміни для збереження родючості ґрунтів.

У громаді відсутні підприємства, які скидають забруднюючі речовини у поверхневі води.

Організованим вивозом сміття не забезпечується  все населення та суб’єкти господарювання громади і тому, в рамках програми «ДОБРЕ» здійснено опитування, за результатами якого послуга поводження з твердими побутовими відходами вибрана приорітетною. Робоча група разом з консультантами програми «ДОБРЕ» розробили план поводження з ТПВ, яким передбачено покращення надання послуги в сфері поводження з ТПВ.

Несанкціоноване розміщення твердих побутових відходів є суттєвим чинником негативного впливу на земельні, водні та лісові ресурси і здоров᾽я людей. Масові накопичення побутового сміття в лісозахисних смугах вздовж автомобільних доріг, поблизу водоймищ, в зоні житлової забудови є одним із потенційних джерел забруднення довкілля і підлягають терміновій утилізації.

Першочергового вирішення потребують питання:

впровадження ефективної діючої системи поводження з відходами;

встановлення контейнерів та урн для сміття в місцях дозвілля та відпочинку, біля адміністративних, торговельних, медичних закладів;

  • будівництво каналізації в смт.Петриківка з очисними спорудами.

2.8. Фінансово-бюджетна ситуація

       Основними джерелами фінансування діяльності в усіх сферах розвитку виступають власні доходи громади і зовнішні джерела (в тому числі цільові субвенції, гранти, кредити).

        З метою стабільного функціонування бюджетної системи, забезпечення виконання планових завдань по надходженню коштів до бюджету  Петриківська селищна рада будує свої відносини, використовуючи податкову та фінансово-кредитну політику, включаючи встановлення ставок податків, регулювання цін та ціноутворення відповідно до чинного законодавства.

Спільно з податковою інспекцією селищна рада передбачає:

- забезпечення своєчасної та повної сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до  місцевого бюджету;

- цільове, раціональне та економне витрачання бюджетних коштів;

- забезпечення першочергових та соціально захищених видатків;

- забезпечення своєчасних та повних розрахунків установ бюджетної сфери за спожиті енергоресурси.


 

 


Станом на  01.11.2020, тис. грн

Доходи місцевого бюджету всього,

 в т.ч.:

110218,4

Податок та збір на доходи з фізичних осіб

67024,8

Внутрішні податки на товари та послуги

8733,7

Податок на  майно

14286,4

Єдиний податок

14662,2

Неподаткові надходження

1688,6

         Джерелом надходжень  цільових субвенції можуть бути Урядові Програми, які реалізуються через державний бюджет (Міністерство регіонального розвитку і бюджет області (державні установи) та підтримують окремі сфери. Державний бюджет – це кошти ДФРР.

         Громада  готуватиме інвестиційні програми та проекти регіонального розвитку, що можуть фінансуватися за кошти ДФРР.


2.9 Результати SWOT-аналізу

 

      Виявлення взаємозв’язків між "внутрішніми" (сильні та слабкі сторони) та "зовнішніми" (можливості та загрози) факторами, що матимуть стратегічне значення для Петриківської територіальної громади та послугують основою для формулювання стратегічних та операційних цілей її розвитку на довгострокову перспективу (SWOT-аналіз), який полягає у визначенні сильних (англ. Strenghts) i слабких (Weaknesses) сторін громади (її позитивних і негативних рис, специфічних ресурсів, потенціалу або дефіцитів, які мають вплив на майбутній розвиток), а також можливостей (Opportunities) i загроз (Threats), (позитивних і негативних процесів чи явищ, які стосуються громади або стосуватимуться її у майбутньому і впливатимуть на її розвиток).

Визначено чинники, які впливають на розвиток громади. Аналіз SWOT був проведений в чотирьох сферах:

  • Сфері економіки - де визначено слабкості і потенціали місцевої економіки, шанси і бар'єри розвитку і їх визначники, можливості створення нових можливостей і ресурсів.
  • Суспільній сфері - задоволення суспільних потреб, процеси і суспільні проблеми, публічна безпека, суспільні послуги (освіта, охорона здоров'я, культура), активність і інтеграція суспільства.
  • Сфері комунальних послуг (цивілізаційній) - комунальні послуги, доступність і якість адміністративного обслуговування, житловий фонд, якість життя і доступність послуг.
  • Зовнішніх відносин - співробітництво з інституційними партнерами (адміністраціями різних рівнів, іншими місцевими органами влади, громадськими організаціями, підприємствами) і мешканцями.

Результати SWOT-аналізу Петриківської громади 

Органи місцевого самоврядування

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Ефективне і активне управління.
  • Досвід співпраці з міжнародними партнерами.
  • Комунікація з мешканцями.
  • Ротація кадрів.
  • Відсутність планів просторового планування територій для всієї громади.

Шанси

Загрози

  • Можливості підвищення кваліфікації працівників.
  • Інтеграція системи управління громадою з системою стратегічного планування.
  • Отримання авторських прав громадою на уніфікований бренд Петриківський Розпис.


  • Несподівані адміністративно-податкові зміни.
  • Відтік співробітників на конкурентні робочі місця.
  • Подальша недостатня державна допомога в сфері інфраструктурної підтримки.

Інфраструктура і просторове планування

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Рівномірна концентрація населених пунктів на території громади і густоти населення.
  • Можливість управління земельними ресурсами за межами населених пунктів.
  • Доступність інвестиційних територій.
  • Добре розвинена сфера комунальних послуг.
  • Транспортне сполучення з великими промисловими центрами Дніпро і Кам'янське.
  • Нова школа в центрі Петриківки і спортивні об'єкти.
  • Відсутність планів просторового розвитку територій – існує потреба їх оновлення.
  • Відсутність інвестиційної пропозиції, незважаючи на наявність землі, призначеної на інвестиції.
  • Відсутність інфраструктури водопостачання та водовідведення в деяких населених пунктах громади.
  • Поганий стан інфраструктури водопостачання та водовідведення.
  • Поганий стан житлово-комунальної інфраструктури.
  • Нерозвинена і в поганому технічному стані мережа дорожньої інфраструктури всередині громади.
  • Слабо розвинена пропозиція громадського транспорту всередині громади.

Шанси

Загрози

  • Витрати держави на розвиток дорожньої інфраструктури.
  • Отримання фінансування на розвиток інфраструктури з обласної адміністрації.
  • Створення впізнаваного і привабливого місця зустрічей.
  • Будівництво комунального житла, доступного для молодих мешканців.
  • Зміни у фінансуванні інфраструктури на державному рівні.

Економіка

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Близькість до великих ринків збуту – Дніпро і Кам'янське.
  • Доступність до ринків вздовж траси Дніпро-Київ.
  • Перевага привабливих чорноземів сільськогосподарського призначення у земельній структурі громади.
  • Інноваційне сільськогосподарське виробництво (равлики).
  • Високий рівень безробіття і несприятлива для розвитку економіки демографічна структура.
  • Відтік кваліфікованого персоналу з території громади.
  • Обмежені можливості підтримки соціально-економічного розвитку адміністрацією громади.
  • Інвестиційна пропозиція громади.

Шанси

Загрози

  • Отримання міжнародних сертифікатів уніфікованого бренду петриківського розпису.
  • Зростання попиту на продукти чистого сільськогосподарського виробництва.
  • Стимулювання попиту на зовнішніх ринках на продукти з брендом петриківського розпису.
  • Вихід на ринки збуту ЄС
  • Створення Центру дизайну, орієнтованого на комерціалізацію місцевого дизайну, який базується на місцевому форумі дизайну
  • Розробка постійних механізмів співпраці місцевого бізнесу з мешканцями, адміністрацією та місцевими НДО
  • Підтримка розвитку сільськогосподарської переробки
  • Підтримка розвитку місцевих кластерів, які базуються на сільськогосподарському виробництві
  • Легалізація робочих місць
  • Стимулювання внутрішнього попиту
  • Використання штучних добрив у сільськогосподарському виробництві, які підвищують ефективність.
  • Нестабільність курсу валют.
  • Підвищення податкових зборів для малих підприємців.
  • Нестабільність цін на енергоносії.
  • Помітні зміни клімату, які призводять до коливань тривалості періоду вегетації у річних циклах.
  • Відтік кваліфікованого персоналу з території громади.
  • Збройний конфлікт на сході країни.
  • Незрозумілий статус податку на нерухомість.
  • Монополізація різних галузей промисловості і ринків збуту.


Навколишнє середовище і туризм

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Наявність привабливих водойм та річок на території громади.
  • Наявність двох найчистіших річок Дніпропетровщини на території громади: Чаплинка і Оріль.
  • Наявність місць з привабливим ландшафтом.
  • Свердловини мінеральних вод.
  • Запис до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
  • Перші малі підприємства спеціалізованого туризму (агротуристичні господарства, зелений туризм).
  • Відсутність туристичної і готельної інфраструктури.
  • Низька екологічна свідомість мешканців і підприємців.
  • Відсутність ефективної системи управління збору і вивезення відходів.
  • Відсутність сортування сміття.
  • Забруднення навколишнього середовища.
  • Нелегальні звалища сміття.

Шанси

Загрози

  • Створення простору для рекреації в середовищі природних водойм громади.
  • Залучення туристичних агенцій до використання мистецького потенціалу громади.
  • Створення нових туристичних продуктів, які використовують петриківський бренд (майстерні, культурні форуми).
  • Інтегрована туристична пропозиція, яка базується на місцевих природних та історичних цінностях.
  • Інтегрована туристична пропозиція, яка базується на місцевих природних та історичних цінностях або пов'язана з водними видами спорту.
  • Розбудова дорожньої розв'язки Дніпро-Київ-Полтава.
  • Збільшення доходів мешканців і призначення їхньої частини на рекреацію.
  • Близькість до зони АТО.

Суспільство, людський капітал

   

Сильні сторони

Слабкі сторони

  • Добре освічена спільнота.
  • Наявність численної спільноти народних митців, які спеціалізуються на петриківському розписі.
  • Школи з хорошим рівнем освіти.
  • Розташування інклюзивно-ресурсного центру для дітей з обмеженими можливостями.
  • Розташування мистецької школи – живопису і петриківського розпису.
  • Міжнародна діяльність Фонду імені Федора Панка.
  • Місцеві неурядові організації (п'ятидесятники, православна церква, ветерани).
  • Міцно вкорінена традиція роботи на себе (гордість за історичну відсутність панщини на території Петриківки).
  • Унікальні місцеві традиції: Петриківське весілля, паляниця.
  • Значна частка у віковій структурі осіб пенсійного віку.
  • Низька середня тривалість життя.
  • Соціальні патології.
  • Професійне консультування для молоді.
  • Доступність закладів охорони здоров'я.

Шанси

Загрози


  • Покращення співпраці між місцевими НДО – мережа.
  • Розвиток співпраці між місцевим бізнесом і середніми школами.
  • Урядові програми виходу з бідності.
  • Експансія доступу до наркотиків.
  • Загроза інфекцій туберкульозом і ВІЛ.
  • Значна частка вчителів пенсійного віку.
  • Явище самолікування серйозних захворювань.
  • Пряма і розширена фінансова допомога для мешканців.
  • Відсутність довіри до держави і законодавства.
  • Рівень життя мешканців.






Загальний SWOT-аналіз Петриківської громади 

Застосувавши позиції сильних сторін з аналізу SWOT можемо скористатись перевагами можливостей (шансів) та уникнути/знешкодити вплив загроз. Аналізуючи загрози та слабкі сторони, можна спрогнозувати необхідний сценарій для зменшення впливу загроз та мінімізації слабких сторін. Скориставшись перевагами можливостей (шансів) виникає змога подолати слабкі сторони.



2.10. Забезпечення законності та правопорядку

  • На базі адмінбудівлі с. Хутірське  в 2019 році створено поліцейську станцію «Офіцер громади», що забезпечуватиме правопорядок на території Петриківської громади.

          У рамках регіональних програм профілактики злочинності, підвищення безпеки дорожнього руху передбачається з метою ослаблення дії криміногенних факторів в селі і, зокрема в період кризових суспільних ситуацій, забезпечити здійснення комплексу заходів щодо:

- постійного контролю та належного реагування на виявлені недоліки;

- проведення заходів з профілактики злочинності та правопорушень, спрямованих на посилення боротьби з антисоціальними явищами;

- залучення до охорони громадського порядку жителів  громади, формування мережі громадських помічників дільничного інспектора міліції;

- підвищення оперативності реагування на вчинені злочини і правопорушення та їх виявлення;

- запровадження функціонування  системи вуличного освітлення на території громади.

2.11. Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту

З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, зменшення збитків і втрат у разі їх виникнення, ефективної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що згідно вимог  Кодексу цивільногозахисту є одним із головних пріоритетів у діяльності місцевих органів виконавчої влади, та відповідно до вимог Законів України розробляється місцева цільова програма розвитку цивільного захисту в Петриківській селищній раді.

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру є реалізація державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій шляхом системного здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій за рахунок коштів державного і обласного бюджетів.

Програма спрямована на забезпечення цивільного захисту Петриківської територіальної громади  шляхом забезпечення функціонування територіальної підсистеми єдиної Державної системи цивільного захисту, а саме:

   - створення підрозділу МПО;

   - створення системи оповіщення по громаді;

   - забезпечення працівників МПО обладнанням для повноцінної роботи;

   - виконання заходів, спрямованих на навчання населення основам життєдіяльності, діям в екстремальних ситуаціях;

   - створення та накопичення матеріального резерву Петриківської громади для виконання заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

   - утримання системи централізованого оповіщення населення;

   - забезпечення працівників територіальних формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами радіаційного та хімічного захисту;

  - виконання заходів, спрямованих на навчання населення основам життєдіяльності, діям в екстремальних ситуаціях;

  - забезпечення функціонування системи управління в умовах надзвичайної ситуації;

  - вирішення вищезазначених завдань без залучення фінансових ресурсів неможливе.


Цілі та пріоритети розвитку територіальної громади

 

Пріоритети розвитку громади

 

      Петриківська територіальна громада – це всесвітньо впізнаваний бренд високої якості життя, створений її мешканцями на основі місцевих козацьких традицій, які ґрунтуються на цінностях та моралі, виражених у різних видах мистецтва. Це місце, де у інноваційний спосіб поєднуються культура, історія, мистецтво, що веде до розвитку талантів, де можна жити у гармонії з природою, розвиваючи підприємництво, туризм, сільське господарство, інфраструктуру.

     Цілі сформульовані на основі результатів проведеної діагностики основних сфер життєдіяльності громади. Діагностика дозволила сформулювати ключові проблеми в цих сферах:

  • Соціальна сфера – старіюча спільнота, міграції, соціальні патології.
  • Сфера інфраструктури– низька якість технічної інфраструктури, зокрема водопостачання та каналізації, відсутність планів просторового планування для всієї громади.
  • Сфера екології і туризму – відсутність інфраструктури та туристичної пропозиції, невирішена проблема очищення стічних вод, низька екологічна свідомість.
  • Економічна сфера –високий рівень безробіття, відсутність привабливих робочих місць, невикористаний економічний потенціал мешканців та підприємців громади, місцевих ресурсів (природа, петриківський розпис).




Цілі громади:

Ціль 1. Розвиток соціальної сфери для зміцнення/посилення людськогоКАПІТАЛУ.
Громада для мешканців.

Ціль 2. Створення конкурентної місцевої економіки, заснованої на талантах і підприємництві мешканців, розвиток туризму і сільського господарства. Тут ми підтримуємо Інновації

Ціль 3. Створення системи збереження, захисту та просування культурної спадщини та активізація розвитку сфери культури.
Час для Петриківки

Ціль 4. Ефективна система захисту навколишнього середовища, яка забезпечує високий рівень комфорту життя мешканців.
Петриківка - я тут живу.

      Реалізація цілей має допомогти перетворити економіку громади з  повільно зростаючої, базованої на великих енерговитратах та виснаженні навколишнього природного середовища економіки на більш сучасну, базовану на інноваціях, активності підприємців, економіку, що ґрунтується на оптимальному розміщенні економічних суб’єктів та ощадливому використанні природних ресурсів громади.

           3. Основні завдання та механізм реалізації Плану соціально-економічного розвитку територіальної громади

3.1. Ціль 1: Розвиток соціальної сфери для зміцнення/посилення людського капіталу. Громада для мешканців

1.1. Високий рівень громадської, соціальної та медичної безпеки для мешканців і мешканок

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Встановлення систем відеоспостереження на території громади

Облаштовані відеоспостереженням місця масового скупчення людей

Забезпечення безпечних умов на території громади

Зменшення злочинності

 1.2. Зростання інтелектуального капіталу і розвиток громадянського суспільства серед різних груп мешканців

 

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

Встановлення біг-бордів для розміщення соціальної реклами

Встановлені біг-борди

Розміщення соціальної реклами

Кількість встановлених біг-бордів

 Створення та розвиток Stem-лабораторії на базі опорного навчального закладу

Придбання сучасного оснащення для лабораторії

Вміння логічно і математично мислити, наукове розуміння природи і сучасних технологій, впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями, обізнаність і самовираження у сфері культури.

Організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів, формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження. Головна мета науково-орієнтовної освіти школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодого науковця.

 

1.3. Збереження місцевої самобутності та розвиток соціального/суспільного капіталу

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Підвищення компетентності в сфері ґендерної політики посадових осіб місцевого самоврядування, працівників установ, підприємств та організацій, місцевих мешканців

Проведення навчань з питань рівності прав та можливостей жінок і чоловіків для посадових осіб місцевого самоврядування, працівників комунальних установ, підприємств та організацій, громадських організацій, ЗМІ, місцевого населення

Забезпечення рівного представництва жінок та чоловіків при прийнятті управлінських рішень, розробці та впровадження місцевої політики. Подолання гендерних стереотипів в громаді у всіх сферах життєдіяльності


Кількість проведених навчальних заходів в різних установах;

кількість осіб, охоплених навчанням, зокрема жінок та чоловіків


1.4. Ефективна система громадського управління

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

Запровадження елементів гендерного бюджетування в управлінні громадою

Вивчення потреб жінок та чоловіків різних груп населення в отриманні публічних послуг за рахунок місцевого бюджету

Перерозподіл бюджетних коштів з урахуванням потреб жінок та чоловіків різних цільових груп

Формування гендерно-чутливих програм, проектів, бюджету

Підвищено якість та адресність надання публічних послуг в громаді

Забезпечено прозорість розподілу бюджетних коштів

Залучено широке коло зацікавлених осіб до управління в громаді та використання бюджетних коштів

Кількість програм, які враховують інтереси та потреби жінок та чоловіків;

сума бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення гендерної рівності

 Системне підвищення кваліфікації працівників адміністрації громади

Річна програма проходження курсів підвищення кваліфікації працівників громади

Підвищення кваліфікації і отримання нових навичок працівниками громади

Кількість працівників, які підвищили кваліфікацію

 

1.5. Включення в життя громади різних груп мешканців на основі співпраці, заснованої на довірі

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

Забезпечення безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної, інженерної та транспортної інфраструктури громади

Модернізація автобусних під’їздів і зупинок, аудит установ комунальної власності щодо їх доступності, вирішення проблемних ситуацій


Усунення архітектурних бар’єрів у доступі до транспорту і публічних установ для осіб з інвалідністю

Більш вільна діяльність осіб з інвалідністю у суспільстві і функціонування у щоденному житті

1.5.4. Облаштування приміщення для ГО «Ветеран Петриківки»

Облаштоване приміщення для проведення зустрічей ветеранів

Готове приміщення для повноцінного спілкування УБД та ветеранів

Збільшення спільноти ветеранів громади

 

  •  Ціль 2: Створення конкурентної місцевої економіки, заснованої на талантах і підприємництві мешканців, розвиток туризму  і сільського господарства

Тут 2.1. Підтримка розвитку туристичної та рекреаційної бази

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Благоустрій зони відпочинку біля р. Оріль с. Сотницьке

Облаштована зона відпочинку

Збільшення місць для комфортного та безпечного відпочинку мешканців

Задоволеність мешканців

 Розробка маршрутів для  Nordicwalking (Скандинавська ходьба)

Розроблені маршрути

Створення умов для зайняття Nordicwalking

Кількість маршрутів

 Промоція та проведення тренінгів  Nordicwalking (Скандинавська ходьба)

Проведення навчання

Створення умов для зайняття Nordicwalking

Кількість тренінгів

 Створення туристично- інформаційного центру

Створення комунального підприємства «Туристично-інформаційний центр петриківської селищної ради»

підвищення рівню туристичної привабливості на території Петриківської селищної ради; сприяння розвитку туристичної діяльності на території Петриківської ради;- підтримка розвитку малого бізнесу у галузі туристичної інфраструктури;- розробка та просування туристичних продуктів селища Петриківка на внутрішньому та міжнародному ринках, з метою отримання прибутку в порядку, передбаченому законодавством України;- організація виставок, круглих столів, фестивалів на території громади та за її межами;

Кількість туристів

 Створення Сайту «Мальовнича Петриківка»

Сайт «Мальовнича Петриківка»

підвищення рівню туристичної привабливості на території Петриківської селищної ради

Кількість відвідувачів сайту

 Створення пункту прокату (електросамокатів, велосипедів)

Створені умови для залучення інвесторів

Підвищення туристичного потенціалу та розв’язання проблем щодо відсутності громадського транспорту

Кількість підприємств які долучились

 Створення  готельного комплексу (залучення інвесторів)

Створені умови для залучення інвесторів

Розв’язання проблем стосовно розміщення іногородніх гостей громади

Кількість гостей

 Будівництво лікувально - оздоровчого комплексу

Підготовка умов та збудований лікувально-оздоровчий комплекс в екологічно чистому регіоні

Залучення інвесторів та потенціальне отримання туристичного збору у місцевий бюджет

Кількість комплексів

 Розвиток сільського  зеленого туризму та створення мережі «зелених садиб»

Розроблене інформаційне та базове матеріальне забезпечення для зеленого туризму та створення умов для діяльності «зелених садиб»

Надання можливості кожному вести міні бізнес на відкритих умовах

Кількість точок зеленого туризму

 Створення консультаційних пунктів


Створення  консультаційних пунктів в смт Петриківка,  с. Хутірське

Організоване інформаційне забезпечення мешканців і гостей громади

Кількість туристів

 

 

2.2. Високої якості підприємницька освіта для мешканців і мешканок

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Створення бізнес-школи

Створення інституції підтримки бізнесу, підприємці малого та середнього бізнесу, молодь, жінки, пенсіонери та інші групи мешканців мають доступ до бізнес-освіти

Створено бізнес-школу – освіта для діючих і потенційних підприємців, для молоді, жінок, пенсіонерів та інших груп мешканців

Кількість осіб, охоплені діяльністю школи, кількість випускників школи;

кількість наданих послуг школою

 Проведення навчальних заходів для жінок та дівчат з питань розвитку малого підприємництва, фермерства та кооперації

Організація та проведення циклу навчань для активізації участі жінок та дівчат в економічній сфері

Підвищення доходів домогосподарств, рівня занятості жінок та дівчат, надходження до місцевого бюджету

Кількість жінок, що започаткували власну справу

 

2.3. Зростання конкурентоспроможності сільських територій і розвиток місцевого підприємництва

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Створення пункту прокату спорядження для Nordicwalking(Скандинавська ходьба)з елементами петриківського розпису

Створений пункт прокату, надані пільги для  розвитку в початковий період діяльності

Створення умов для зайняття Nordicwalking

Кількість пунктів

 Надання підтримки малим фермерам шляхом промоції продукції за програмою «Локальний продукт»

Промоція продукції малих сільськогосподарських виробників за програмою «Місцевий продукт»

Підтримка і стимулювання діяльності малих сільськогосподарських виробників

Кількість учасників програми

 Створення  сільськогосподарських кооперативів (тваринницька, плодово-ягідна  продукція )

Створені умови для організації сільськогосподарських кооперативів

Вирішення питання стосовно рейдерства, чесно конкуренції та відкриття нових можливостей

Кількість кооперативів

 Відновити  Петриківські ярмарки

Щорічне проведення Петриківського ярмарку

Підвищення туристичного потенціалу громади та бренду Петриківки

Кількість ярмарків

 Відкриття магазинів  з реалізацією  ЕКО продукції

Створені умови для ведення ЕКО бізнесу

Покращення здоров’я мешканців громади

Кількість магазинів

 Програма підтримки  бізнесу, створення асоціацій  підприємств

Розроблене положення щодо підтримки бізнесу та створення асоціацій підприємств

Консолідація зусиль місцевих підприємств для отримання більшого доходу

Кількість підприємств в асоціації

 

2.4. Промоція підприємницької ініціативи серед наймолодших мешканців громади ми підтри,

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Створення бізнес-інкубатору

Поява бізнес-інкубатора на території громади, бізнес-консультації для молоді, пенсіонерів, сільських мешканців, людей з інвалідністю

Щорічно мін. 5 випускників з новими знаннями,

покращення конкурентоспроможності громади

Кількість людей, що користуються послугами інкубатора

 Проведення конкурсу молодіжних підприємницьких проектів

Проведення конкурсу молодіжних підприємницьких проектів

Створення інструментарію для стимулювання підприємницької ініціативи серед наймолодших жителів громади

Кількість учасників конкурсу


2.5. Зростання конкурентоспроможності продукції та послуг на місцевому ринку – Buylocal (Купуй місцеве)

 

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

Створення програми просування продукції місцевого виробництва на зовнішніх ринках

Промоція продукції малих сільськогосподарських виробників на зовнішніх ринках

Просування місцевої сільськогосподарської продукції на зовнішніх ринках

Рівень задоволення місцевих виробників підтримкою з боку програми

 Розробка програми «Локальний продукт»

Розробка програми «Локальний продукт»

Просування місцевої сільськогосподарської продукції на внутрішньому ринку

Рівень задоволення місцевих виробників підтримкою з боку програми

кпкпупуппу

авививи

Час джжжля333333

ааапапмуєапавпвапавпапапмо Інновації

  • Ціль 3: Створення системи збереження, захисту і просування культурної спадщини та активування розвитку сфери культури
  •  
  • Збереження, захист і просування культурної спадщини

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

Створення віртуальної Арт-галереї з 3D моделюванням зображень

Віртуальна галерея петриківського розпису

Візуалізація петриківського мистецтва

Кількість відвідувачів віртуальної галереї

 Проект фільм про Петриківку

Фільм  про Петриківку

Підвищення рівня туристичної привабливості на території Петриківської селищної ради

Кількість переглядів фільмів

Створення резиденції художників громади

Виділене та облаштоване приміщення для арт толоки митців

Збільшення існуючої спільноти художників та можливість показати себе

Кількість художників в спільноті

 Комплексна реконструкція та зміцнення матеріально-технічної бази центру народного мистецтва «Петриківка»

Реконструйована будівля з утепленням та сучасною системою опалення для всіх верств населення з новим виставковим центром

Підвищення туристичного потенціалу громади

Кількість туристів

 Проект з координації музейної справи

Розроблений проект по веденню музейної справи в громаді, розширення та урізноманітнення музейної мережі

Комплексне вирішення питань стосовно експозицій в кожному музеї громади

Кількість музеїв та відвідувачів у них

Використання петриківського розпису  в елементах дизайну інфраструктури, одягу, платформа-перформенс

Стандартизований і запатентуваний петриківський розпис

Використання бренду петриківського розпису

Збільшення доходу громади

Розмалюй свій будинок (конкурс серед громади)

Розроблений план та положення про конкурс щодо розмалювання будинків

Підвищення естетичної складової громади та підвищення туристичного потенціалу

Кількість учасників

  •  
  •  
  • Активізація розвитку сфери культури

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Створення осередку неформальної освіти

Осередок неформальної освіти

Задоволення естетичних потреб мешканців

Кількість учасників

 Читаюча громада – сильна громада (облаштування території для громадського  відпочинку)

Облаштування місць на території громади для громадського  відпочинку

Збільшення місць відпочинку та спілкування за інтересами та вільного мислення громадян

Кількість відвідувачів бібліотек

Бібліотека і громада - будуємо  шляхи взаємодії

Розроблені шляхи комунікації з населенням

Підвищення інформаційного забезпечення населення стосовно роботи бібліотек

Кількість відвідувачів бібліотек

 Програма  підвищення рівня  культури мешканців Петриківської громади

Розроблена програма по підвищенню морально-етичних норм

Підвищення соціально-побутової культури неселення Петриківської громади

Підвищення культури поведінки мешканців громади у суспільному житті

Арт- терапія для людей похилого віку

Облаштоване приміщення для арт-терапії

Проведення психологічної роботи з людьми похилого віку

Кількість відвідувачів

 Майстер-класи, конкурси, навчальне впровадження життєвого проекту («Спробуй себе»)

Розроблений план проведення заходів

Проведення конкурсу та навчального тренінгу з профорієнтації населення

Кількість учасників

 Програма  підвищення рівня  культури мешканців Петриківської громади

Розроблена програма по підвищенню морально-етичних норм

Підвищення соціально-побутової культури неселення Петриківської громади

Підвищення культури поведінки мешканців громади у суспільному житті

 

  • Ціль 4: Ефективна система захисту навколишнього середовища, яка забезпечує високий рівень комфорту життя мешканців. Петриківка – я тут живу

4.1. Збереження природної привабливості, підвищення екологічної свідомості, екологічної та енергетичної безпеки

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Переробка та компостування листя та рослинних залишків

Запровадження компостування листя

Зменшення випадків спалювання листя та рослинних відходів

Зменшення забруднення повітря

 Підвищення екологічної свідомості та участь місцевих мешканців в природоохоронній діяльності

Об’єднати та активізувати громаду довкола проблеми поводження з ТПВ шляхом залучення мешканців громади до створення культури поведінки поводження з ТПВ (навчання в школі; організація проведення тренінгів, семінарів; розповсюдження пам’яток поведінки з ТПВ; розміщення основних даних на інформаційних стендах)

Активізація громади, формування свідомого відношення до ТПВ


Не менше 50 % громадян підтримують культуру поведінки поводження з ТПВ, не смітять на вулицях та громадських місцях

 Організація вивезення сміття

Укладання договорів  з комунальним підприємством

Укладання договорів  з мешканцями громади

Документальне вирішення питання стосовно вивезення сміття

Кількість договорів

 

  • Підвищення привабливості проживання в сільській місцевості та розвиток мережевої інфраструктури

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Капітальний ремонт адміністративно - офісної будівлі за адресою пр. Петра Калнишевського, 38

Відремонтована адміністративна будівля

Наявність будівлі для розміщення співробітників селищної ради

Створення належних умов для співробітників та відвідувачів

Будівництво футбольного поля 42х22 з улаштуванням синтетичного покриття за адресою вул. Шевченко смт. Петриківка

Побудоване футбольне поле

Наявність місця для занять спортом

Створення належних умов заняття спортом для мешканців

Капітальний ремонт Петриківської ЦРЛ

Відремонтовані будівлі Центральної районної лікарні

Створення належних умов для персоналу лікарні і пацієнтів

Задоволеність персоналу і пацієнтів

Будівництво школи мистецтв з виставкою залою

Побудована школа з виставкою залою

Наявність місця для навчання петриківського розпису

Збереження і популяризація петриківського розпису

Будівництво громадського туалету в районі парку по пр. Петра Калнишевського

Побудований туалет

Забезпечення комфортних умов відпочинку в парку

Задоволеність мешканців

Капітальний ремонт вулиць комунальної власності

Відремонтовані вулиці

Забезпечення безпечних умов руху транспорту

Площа відремонтованих вулиць

Облаштування вулиць з твердим покриттям

Облаштовані вулиці твердим покриттям

Забезпечення безпечних умов руху транспорту

Площа облаштованих вулиць

 Капітальний ремонт тротуарів

Відремонтовані тротуари

Забезпечення безпечних умов пішоходам

Площа відремонтованих тротуарів

 Будівництво тротуарів

Облаштовані тротуари

Забезпечення безпечних умов пішоходам

Площа облаштованих тротуарів

 Облаштування вулиць дорожніми знаками та розміткою

Облаштовані вулиці дорожніми знаками

Створення безпечних умов дорожнього руху

Кількість встановлених знаків

Облаштування місць паркування транспортних засобів

Облаштовані стоянки автотранспорту

Створення комфортних умов розміщення автотранспорту

Кількість облаштованих місць для стоянки автотранспорту

 Встановлення дитячих майданчиків

Встановлені дитячих майданчиків

Створення умов для відпочинку дітей

Кількість встановлених майданчиків

Енергозберігаючі заходи будинку центральної бібліотеки

Утеплена будівля центральної бібліотеки громади

Покращення енергоефективності та привабливості бібліотеки

Кількість спожитої енергії

 Енергозберігаючі Малопетриківської філії ОЗО І-ІІІ ступенів

Утеплена будівля Малопетриківської школи

Покращення енергоефективності школи

Кількість спожитої енергії

 Встановлення світлофорів  в смт Петриківка

на перехресті  доріг

1.П. Калнишевського, Народній

2. на перехресті  вул. Народній

Забезпечення безпеки руху на основних магістралях громади

Кількість світлофорів

Освітлення вулиць комунальної власності громади

Встановлені прибори освітлення на вулицях населених пунктів громади

Підвищення рівню безпеки проживання та пересування

Кількість ліхтарів


  • Систематичне поліпшення транспортної доступності та розвиток засобів транспорту

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Організація пасажирських перевезень в межах громади

Розроблені маршрути і визначений перевізник

Надання транспортних послуг мешканцям

Кількість мешканців яким надано послугу

 Облаштування велосипедних доріжок

Облаштовані велосипедні доріжки

Забезпечення сприятливих умов руху велосипедистів

Довжина облаштованих велосипедних доріжок


  • Сприяння здоровому способу життя, підвищення обізнаності та культури здоров'я мешканців і мешканок

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Випуск рекламної продукції для інформування населення

Розроблений матеріал для інформування усіх верств населення

Покриття максимальної кількості жителів громадами усіма видами комунікації з населенням

Кількість матеріалу


  • Ефективна система управління високої якості публічними і комунальними послугами

Діяльність/

завдання

Показники реалізації діяльності/завдання (продукт)

Результат реалізації діяльності/завдання (продукт)

Показник оцінювання результату діяльності

 Розробка генерального плану громади

Розроблений генеральний план громади

Повністю актуалізований генеральний план громади

Готовий генеральний план громади

 Реконструкція будівлі котельні №12ДП «Петриківка теплоенерго» КП «Дніпротеплоенерго» ДОР»та оновлення обладнання для постачання послуг з обігріву будівель

Оновлена будівля котельні та сучасне обладнання для опалення об’єктів комунальної власності громади

Підвищення енергоефективності роботи котельні

Збільшення ККД котельні у натуральних числах

Облаштування території Малого групового будинку - будівництво мультифункціональної спортивної площадки

Облаштоване мультифункціональна із штучним покриттям спортивний майданчик

Покращення умов для розвитку фізичної культури та спорту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з обмеженими фізичними можливостями

Збільшення кількості залучених до фізичної культури дітей та здорового способу життя


 

  • Фінансове забезпечення реалізації Плану

  План реалізації проектів та виконання завдань розвитку Петриківської територіальної громади:

Назва заходу

Джерела фінансування

Обсяги фінансування, тис.грн

Реконструкція зовнішніх систем та мереж вуличного освітлення вулиці Народна в смт Петриківка Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

1 048,609


Реконструкція елементів благоустрою ( освітлення) парку до проспекту  Петра Калнишевського в смт. Петриківка  Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

550,000


Реконструкція зовнішніх систем та мереж вуличного освітлення вулиці Леваневського в смт Петриківка Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

330,100


Капітальний ремонт дороги по вулиці Історична (Корчагіна) у смт Петриківка Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

1 596,262


Капітальний ремонт покриття проїзної частини по вул.Чорного в с.Хутірське Петриківського району  Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

903,276


Каналізація в смт. Петриківка з очисними спорудами Дніпропетровської області (коригування). Перший пусковий комплекс. Коригування кошторисної частини

Обласний, місцевий бюджети

11 120,6700


Енергозберігаючі заходи, капітальний ремонт Хутірського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад " Петриківської селищної ради Дніпропетровської області" за адресою вул. Шкільна, б.4 с. Хутірське Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

9 435,7

Капітальний ремонт покрівлі будівель А+-1, А1-1,А2-1 та А-2 Малопетриківської філії Петриківського ОЗО І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради, за адресою: вул. Шкільна, 3 с. Мала Петриківка Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

3 480,517

Капітальний ремонт «Комунального закладу культури «Хутірський сільський будинок культури» вул. Центральна (вул. Чапаєва), 170, в с. Хутірське Дніпропетровської області. РП. (Розділи «Опалення» ЕОМ)

Обласний, місцевий бюджети

775,379


Облаштування  арт – платформи, як складової арт- майданчика «Мистецька феєрія»  в смт Петриківка по проспекту Петра Калнишевського

Обласний, місцевий бюджети

781,685


Будівництво фестивального поля в смт Петриківка Дніпропетровської області

Обласний, місцевий бюджети

19 000,00




  • Моніторинг та оцінка результативності реалізацію Плану

Моніторинг реалізації Плану буде здійснювати за І півріччя та за рік  фінансово-економічним відділом.

Упровадження Плану проводитиметься через реалізацію комплексу організаційних, фінансових та інформаційних заходів, які реалізовуватимуться всіма суб’єктами територіального розвитку. 

 Заходи, які включені до Плану, стануть пріоритетними при фінансуванні як із місцевого бюджету, так і при надходженні цільових коштів із бюджетів вищого рівня.

Фінансове забезпечення реалізації Плану здійснюватиметься за рахунок:

-державного фонду регіонального розвитку;

-коштів галузевих (міжгалузевих) державних цільових програм та бюджетних програм центральних органів виконавчої влади, що спрямовуються на розвиток відповідної сфери в регіонах;

-субвенцій, інших трансфертів із державного та обласного бюджетів місцевим бюджетам;

-коштів місцевих бюджетів;

-коштів інвесторів, власних коштів підприємств та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

У ході моніторингу Плану вирішуватиметься ціла низка завдань:

-контроль за реалізацією Плану в цілому;

-оцінювання ступеня досягнення прогресу за цілями.

Показники для моніторингу збиратимуться за результатами кожного кварталу  реалізації Плану. На основі зібраних даних готуватиметься  звіт.

         Звіт складатиметься з переліку ключових показників за кожною ціллю, кожним пріоритетом або заходом. Буде містити інформацію про досягнення кожного об’єктивного пріоритету або виконання заходу, оцінювання можливостей досягнення поставлених цілей.

Моніторингові звіти будуть відкритими документами.      



 Секретар селищної ради                                                        Л. МОЖНА

 

 

 

 

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux